måndag 9 januari 2017

VingelMingel..älskade Etnografiska & Lovisas Kinagåvor tillika bakgenigener

...men då så...

har vi vinglat minglat klingat
in nya året
ribban av förlustelse är satt
mys
älskar vingelmingel
litesådär
anspråkslöst
man vet aldrig vem hur många som kommer dyka upp
eller med vem
spännande tycker kvinnan som tröttnar innan hon tagit ett steg framåt ...eller nått
mmm...dörrarna till Kastmanska hemmet kommer stå öppna för kluriga...intressanta människor på längden tvären 
bara de har kullerbytttankar så 
mina glimtar är från det dukade bordet
och
 om ni inte varit på Etnografiska ännu och sett utställningen om värderingar norm och kärlek 
bege er dit på momangen 
även sedvanligt firande nu givetvis på Haymarket  "dock väldigt kort" mellan oss två Divor som bockar av ännu ett år på livets lilla karta
även i samband med nedplockning av julskyltning 
hepp
nu kan man få måla igen
älskade rutiner ...underbara vardagslunk 
denna lilla bro mellan små äventyr
ännu en gång
välkommen 2017



































































och
min äldsta älskling kom hem från Kinaland
..hon sa
-mamma jag kan stå för sötsaker på ditt mingel........
jag har närt ett bakgeni vid min barm 
Halleluja
vilka älskvärda udda smaskiga mumsbitar
Kärlek ...kärlek 
i mångfald
även hade hon med sig gåvor i Maos lilla röda tecken 
tillika Buddha välsignade smycken ..handsnidade penslar ..skrift..teer osv
mys min fina 
nu står ännu mer vin på rad på mitt slitna trägolv
de siar om 
mången mer vingelmys
hepp...fantastiska tider stundas

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar