fredag 18 november 2011

Anne Tholstrup ateljé..färgstänk med jackson Pollock & julmust lagrad på Bourbonfat...

..ännu en påjakt efter julkänsladag..



..en fantastiskt underbar senhöstdag ..
hade en lista lång som tomtens med saker som skulle inhandlas..
kom hem med en bråkdel
 för jag glömmer alltid listan hemma
..men fick så mycket gjort ändå..
startade på Wahlins ..favvobageriet som jag brukar rekommendera..
ska man få julmys då ska man sitta på bageri..
där dignar det av julbak och pynt överallt ..lägg då till alla dofter
..julhimmelriket..
vidare förbi SomSara och hämtar upp några oljor..
veckan som kommer blir oerhört jobbig..
ska samla in mina tavlor som är utspridda över hela länet..
samlar endast in de som är i Stockholmsområdet.
.men det räcker..
speciellt när jag inte har bil..så taxinotan kommer skjuta ihöjden..
 mitt hem fylls till bredden av tavlor överallt
..familjen knorrar så smått men det är ju endast under dessa två veckor
.några andra som kämpar/kämpat på i sina studios är ju dessa..

                                                               Anne Tholstrup..
    har visat bilder från hennes hem i Köpenhamn förrut..
men hennes ateljé är så gudsafint..
här är några andra vinklingar och vyer.
även .härliga bilder från Jackson Pollocks ateljé har visat bilder där ifrån också förrut men här är mer..
                                   .han var ju känd för gå vild fram mellan färgburkarna..
.från nya numret av Allt i hemmet  har radikalt ändrat min syn om denna tidning..
nya numret med många spännande hem..
       mer om Anne här..







  foto Marie Eriksson





























...dagen avslutades med min härligt starka morotsoppa
..nybakt ..ostar..oliver
och en härlig Julmust lagrad på Bourbonfat..
(måste beställas från systemet..kan ta några dagar så var ute i god tid).
.sitter med benen högt och skriver de sista orden och ser det sista på favvofilmen
"fyra bröllop och en begravning"
..firar mina 200 inlägg..
har varit så roligt att komma in i bloggvärlden och ser fram mot många tusen till..
..händer mycket i helgen så fortsättning följer..
god helg på er..


                             







                       

1 kommentar:

  1. Mmmm, stark morotssoppa lät gott. Ja, 4 bröllop... är ju bara sååå bra, en riktig må-bra-film.
    Ha en finfin helg,
    Lydia

    SvaraRadera